duminică, 25 ianuarie 2015

Cactusii plante cu personalitate

Cu toate ca sunt incomozi, ne inteapa, provoaca neplaceri, splendoarea florilor ne face sa uitam de tot foarte repede. Mie imi place sa le spun flori cu personalitate si recunosc ca la inceput ma feream de ei pana cand am primit cativa de la mama mea. De atunci nu am mai renuntat la ei chiar daca la la inceput nu stiam prea multe despre ei si in consecinta pana nu am invatat cum sa-i ingrijesc nu m-am bucurat de frumusetea florilor.
Cactusii sunt plante deosebite, care se cultiva usor, nu sunt pretentioase, cresc si in pamant mai sarac, fac flori foarte frumoase viu colorate si care din pacate dureaza unele numai 24 de ore, dar infloresc toata vara, adora soarele si lumina, dar se supara daca le schimbam pozitia ghiveciului. Eu asta am invatat pe propria experienta.

Vara cactusii se uda zilnic cu apa de ploaie iar primavara si toamna ii ud mai rar si iarna nu-i mai ud. Pe langa aceste ingrijiri , eu le smulg buruienile care cresc in ghiveci, afanez pamantul, inlatur florile ofilite si verific daca au aparut ceva daunatori. Asa am reusit intr-un final sa am cactusi frumosi, sa-mi infrumusetez gradina si sa ofer si prietenelor. 

Transplantarea se face la 2-4 ani, primavara. La sfarsitul lunii octombrie si chiar la jumatea lunii noiembrie, depinde cum este timpul, stropesc preventiv plantele impotriva paianjenului rosu, incep sa depozitez cactusii in casa, nu-i mai ud pana in luna martie cand incep udatul treptat si dupa jumatea lui aprilie toate plantele sunt transferate in gradina la locul stabilit.

Din recunostinta pentru modul in care ii ingrijesc ei ma rasplatesc printr-o abundenta de flori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu